Author: Mine
•29.4.09



Bugünlerde evimle ilgilenir oldum. Bir şeyler almanında ötesinde, epeydir ihmal ettiğim çiçeklerime yeni saksılar aldım, topraklarını değiştirdim.
Çiçeklerden hiç anlamam çoğunun adını bile bilmem. Asortik Krebim belki sen bu konuda yardımcı olursun bana.





Yukarıdaki fotograftaki çiçeğim ağaç gibi oldu ama adı nedir, çiçek açar mı bilmiyorum.



Bunlar menekşelerim. Aldığım çiçeklik üç ayaklı ferforje birşey ama fotografı nasıl çektiysem hiç belli olmuyor.


Yine adını bilmediğim ve evimde iki tane olan bir çiçek. İkisi de hediye. Ablam Gelin Çiçeği bunun adı dedi. Yanlış hatırlamıyorsam Asortik, gala çiçeği demişti bir yazısında.


Soldaki ve ortadaki çiçekler de en üstteki ağacımın dibindeydiler. Ben de bu minik saksılara aldım onları. İlerde biraz daha büyüsünler yerlerini yine değiştireceğim.




Soldakinin ve ortadakinin adını biliyor musunuz?




Geçen gün Optimum Alışveriş Merkezi'ne gittim. Zemin katta, kapalı otoparktan alışveriş merkezine girildiğinde hemen sağda bir züccaciyeci açılmış. Fiyatları çok uygun olan cam çay kaşıklarından, ahşap cerezliklerden ve minik güveç kaplarından aldım. Bu kapları kullanarak arkadaşlarıma yemek yapmak istiyorum.




Çay bardaklarım Mudo'dan, tabaklar Tepe Home'dan. Tepsim hediyegelmişti. Sanırım o da ya Mudo'dan ya da Tepe'dendi. Kaşıklarımda uymuş değil mi?




Sadece evimi değil kendimi de süsledim. Ne zamandır incili kolye istiyordum. Küpelerim ve yüzüğüm vardı ama kolyem yoktu. Yukarıdaki kolyeden daha önceden hediye ettiğimden aynısından almak istememiştim ama ellerinde küpe ve yüzüğüme en uygun tek bu model vardı.



Bu da yüzüğüm. Seramik lale. Etrafı sanırım altın suyuna gümüş! (böyle bir şey var değil mi?)



Bu da diğer kolyem, sedef ve gümüş karışımı. Çok beğenerek aldım. Sanırım bu haftasonu ilk kez kullanacağım.


|
This entry was posted on 29.4.09 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

10 yorum:

On 30 Nisan 2009 00:09 , Asortik Krep dedi ki...

Öncelikle Gala çiçekleri doğru cevap :) Aldıkların çok güzel ve yüzüğün çok güzel,bayıldım..Kolyelerine bittim :) Çay tabaklarına özendim..

Ev çiçeklerinde çok güzel ama ben senin anlattığın kadar usta değilim aslında çiçekler konusunda.Ne yazık ki hepsini tanımıyorum.Daha çok bahçe çiçeklerini tanıdığımdan sana çok güzel bir site öneriyorum..
www.agaclar.net keşfettikçe bayılacağını biliyorum ve bitkiler hakkında tüm cevapları oradan bulacağına inanıyorum :)

 
On 30 Nisan 2009 18:44 , mavimantar dedi ki...

Minecim, ben bu yazını kaçırmışım resmen.Bugün okudum.Çiçeklerin bir harika.Zaten çiçeksiz ev, bana biraz soğuk geliyor.Bendekilerde aynı ağaç gibi oldular.Hele bitanesi bir ara öyle olmuştu ki,yaprakları neredeyse salonun ortasına kadar uzanıyordu.Budamak zorunda kaldım.
Aldıklarını güle güle kullan.Zevkin de adın gibi, çok zarif.
Birde sana küçük bir öneri:Bu büyük marketlerde hazır organik sebze saksıları satılıyor.Saksının içeriği;Organik toprak ,organik tohumlardan oluşuyor.İstediğini seç,yetiştir,sonrada tüket.Üstelik bakımı da çok kolay.Sadece güneş görecek bir yerde (balkon, cam önü gibi)olacak ve suyunu eksik etmeyeceksin , hepsi bu kadar.
Sevgiler

 
On 30 Nisan 2009 20:32 , Mine dedi ki...

Verdiğin link için teşekkürler Asortik.

Aldıklarımı çok beğenerek aldığım için paylaşmak istedim. Senin de aynı fikirde olduğuna sevindim.

 
On 30 Nisan 2009 20:36 , Mine dedi ki...

Mavimantarcım çok teşekkürler!
Yalnız ben minicik bir evde yaşadığımdan sadece salonum güneş alıyor ve çiçeklerim salonu çok sevdiler. Balkonum güneş alsaydı balkon çiçekleri de alacaktım. Yine de senin dediğin saksılara bakacağım. Belki evime uygun birşey bulurum. Tekrar teşekkürler!

 
On 30 Nisan 2009 21:29 , acupofcaffein dedi ki...

Minecim...
Yüzüğü ve tepsiyi çok beğendim...:-)
Sevgiler.

 
On 30 Nisan 2009 21:37 , Mine dedi ki...

Arzucum,
Geldiğinde benim aldığım gümüşcüye götürürüm seni. O kadar güzel şeyler var ki... Bu arada seramik balığımı da beğenmiştin sen. Ondan da almaya gideriz beraber:)

 
On 2 Mayıs 2009 04:49 , Adsız dedi ki...

Bi dakka ya, ben o incili kolyeyi cok iyi taniyorum :) Bir de en alttaki sedefliyle de tanisik olmak istiyorum. O da beni ister mi acaba?
Cok guzelmis, bayildim :) Ha cicekler de vardi di mi yazida ama gumusleri gorunce eridim.
Seni de optum.
FB

 
On 4 Mayıs 2009 17:16 , Mine dedi ki...

Sen gel de eminim daha güzellerini bulur çıkarırsın aralardan. Bilirsin ben pek ilgisizdim bu konulara. Ancak bu kadar beğeni shibi oldum. Aklıma Kapalı Çarşı maceramız geldi de:)

 
On 4 Mayıs 2009 18:20 , Adsız dedi ki...

gala dediğin çiçeğin diğer adı siklamin, bir de o ağaç gibi dediğin benjamine benziyor sanki ama tam çıkaramadım.

Oy oy oy sende benim gibi alışveriş modundasın mümkünse öyle olalım.

Hatta Ankara'da güzel yerleri sayende öğreniyorum teşekkürler canım

öptüm çok

 
On 4 Mayıs 2009 19:09 , Mine dedi ki...

Çilek'ciğim sorma, aldığım her şeyi buraya yazmayı utandığımdan seçtim birşeyler ve fotografladım.
Asıl ben teşekkür ederim. Sana en kısa zamanda haber vereceğim. Ne için olduğunu biliyorsun. Sevgiler!