Author: Mine
•16.4.09

*Kaç gündür 12.dalga haberlerini izleyip duruyorum. En çok içimi acıtan da meslektaşı olmaktan gurur duyduğum Türkan Saylan’ın bu şekilde bir davranışa maruz kalması. Ne sindirebiliyorum ne de kabullenebiliyorum. Utanç duyuyorum.
Her şeye rağmen, bu kadar ağır hasta iken gözlerindeki ışıltıyı kaybetmemiş olması, bugün kemoterapiden çıktığında yaptığı konuşmada, hala ama hala bizler için mücadele etmek için projelere kafa yorması karşısında saygıyla eğiliyorum.
*Bir diğer saygıdeğer insan AİHM eski yargıcı Rıza Türmen. Kendisini bir kez dinleme fırsatım oldu. Bilgisine, mütevaziliğine, güleryüzlülüğüne hayran olmuştum. Bugün Haydi Gel Bizimle Ol programını izlerken Rıza Türmen’in Kıskaç İçinde Demokrasi başlıklı yazısından bahsettiler. Onu okumuşken Fazıl Say’ın CD’leri ve Korku adlı yazısını da okuyun.
*Bugün duyduğum en iyi haber kuşkusuz ÇYDD’ye yapılan bu baskınlara karşılık bağışların artması. Biliyorsunuz daha önce yazdığım bir yazıda Baba Beni Okula Gönder kampanyasından bahsetmiş, sizleri de desteğe davet etmiştim. Hala ayda 34 liraya bir kız çocuğunun okumasına destek olabilirsiniz.
*Bugün okuduğum bir başka yazıda, 12.dalgada gözaltına alınan Cumhuriyet Gazetesi yazarı Erol Manisalı’nın son yazısı. Okuyun ve düşünün.

Bu kadar lafı Sunay Akın’la tamamlayayım: ''Bilim ve sanat, bir kuşun iki kanadı gibidir. Bu iki kanadı kullanabilen toplumlar uçar ve özgür olurlar. Uçamayanlar ise tavuk olur..
"Tavuk toplum" önüne atılan bir avuç yemi gagalarken, arkadan yumurtalarının alındığının farkında bile olmaz."
|
This entry was posted on 16.4.09 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.