Author: Mine
•4.3.08

“Yaratılışımızın soluk alıp vermek kadar doğal refleksi aşk… ve erdem. Nereden ve nasıl doğdukları, sınırları ve ölçüleri belli olmayan iki kavram. Büyük yeminler, sözler; erdem ve aşk kavramlarının birbirlerine sundukları cennetin yoluna döşenmiş süslü mücevherleri, bir an için gözlerimizi kamaştıran heyecanların şiirsel tezahürleridir. Ancak, daha önce verilmiş sözler kabuslu bir uykuya, bizi ayakta tutan yalanlar kendi cehennemimize dönüşebilir.”
...
Halit Ziya Uşaklıgil'in bu eseri, Tarık Günersel tarafından tiyatroya uyarlanmış. Bu gece, Büyük Sahne'de izlemeye gittim. TRT'nin belki de ilk dizilerinden olan Aşk-ı Memnu'dan aklımda kalan Bihter rolündeki Müjde Ar. İki buçuk saat süren oyunda, oyuncuların performansı gayet iyiydi. Aşk- Memnu'nun 'yasak aşk' anlamına geldiğini de bugün öğrenmiş oldum. Meraklısına devamı burada
|
This entry was posted on 4.3.08 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

7 yorum:

On 5 Mart 2008 10:37 , Adsız dedi ki...

Bende bilmiyordum sayende öğrenmiş oldum. Teşekkürler.
Tiyatroya gitmek istiyorum ama fırsat bulamıyorum. Ne iyi yapmışsın gerçekten gitmekle. Tiyatro ayrı bir soluk ayrı bir heycan gerçekten.

sevgiler

 
On 5 Mart 2008 11:04 , Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Yas farkimiz burada belli oldu, ben biliyordum yasak ask oldugunu!! :))))Hala bilirim tum detaylari, oynayanlari, Sukran Gungör, Neriman Köksal, Salih Gunay, Itir Esen... cok sevmistim ben, TRT nin mukemmel, benim basindan ayrilmadigim gunlerdi...

 
On 5 Mart 2008 14:36 , reality dedi ki...

Bu eseri hatırlattığın için sağol
Mine.Bir de Çalıkuşu,Feride karekteri vardı galiba,o da tiyatro
oyununa çevrildi mi acaba?Enteresan
ama o dönemin bir karekteriydi.
sunny

 
On 8 Mart 2008 16:24 , Adsız dedi ki...

Çilek'ciğim,
Bir arkadaşım arayıpta gelir misin deyince, hiç düşünmeden kabul ettim.Fırsatı kaçırmadım yani:)
Umarım, en kısa zamanda sende işlerini yola koyarsın ve yapmak istediğin herşeyi yaparsın.
Sevgiler

 
On 8 Mart 2008 16:27 , Mine dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
 
On 8 Mart 2008 16:29 , Mine dedi ki...

Reality,
Çalıkuşu İstanbul Şehir Tiyatroları'nda sergileniyormuş.
Aslında salı günü tiyatroya gittiğimde afişini görmüştüm ama nerede oynandığını bilmiyordum. Nette baktım ve cevaba ulaştım.

 
On 8 Mart 2008 16:31 , Mine dedi ki...

Alp&Ege'nin Annesi,
Aslında aramızda çok yaş farkı yok ama nedense ben bu diziyi sadece ismen hatırlıyorum:(
Eskiden TRT'nin hiç bir programını kaçırmazdık değil mi? Hey gidi günler!..