Author: Mine
•19.12.07

Bugün bir değişiklik yapayım istedim. Ne zamandır aklımda yemek tarifi yazmak vardı ve hazır bayram gelmişken de, baklava tarifi iyi gider dedim. Yemek yapmayı sevmekle beraber, mutfağa girdiğim pek söylenemez. Bu tarifi yengemden aldım. Annem de bu kez, yengemin tarifine göre yaptı baklavasını ve gerçekten güzel oldu. Her ne kadar fotografını çekip sayfama koyamasam da, netten aldığım bu fotograftakine çok benziyor.
.
Herkesin bayramını kutlar, esenlikler dilerim.
....
Kaymaklı Baklava

Malzemeler:
2 yumurta
½ paket margarin (oda ısısında erimiş)
4 yemek kaşığı yoğurt
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı sirke
3 yemek kaşığı kaymak
1 avuç nişasta
alabildiği kadar un.

Şerbet:
5 su bardağı şeker
5 su bardağı su
½ limonun suyu

Baklavanın üzerine konulacak yağ:
1 paket (500 gr) margarin,
1 çay bardağı sıvı yağ ve
250 gr tereyağ
(Bu yağ karışımı eridikten sonra baklavanın üzerine serpilir. Yağı kızdırmaya gerek yoktur)


Yapılışı:
Hamurun yoğrulacağı kaba; yumurta, margarin, yoğurt, kaymak ve nişasta konur.
Avuç içimizde kabartma tozu sirke ile eritildikten sonra, kaptaki malzemeye eklenerek, hepsi birbirine karıştırılır.
Bu karışımın üzerine alabildiğince un eklenir ve yumuşak bir hamur elde edilir.
Hazırlanan hamurdan 60 adet, ceviz büyüklüğünde hamur topu elde edilebilmelidir.
Ceviz büyüklüğündeki hamur toplarının her biri, merdane yardımıyla ve nişasta serpilerek 10-15 cm çapında açılır. Açılan hamurların sayısı 10’u bulduğunda her birinin arasına nişasta serpilerek üst üste konur ve topluca bir tepsi büyüklüğünde açılır.
Bu onlu grup tepsiye serilir ve üzerine ceviz serpilir.Bu şekilde 6 hamur katmanı arasında 5 kez ceviz serpilmiş olur.
Baklava dilimlenir ve üzerine eritilmiş yağ karışımı gezdirilir.
Ağır ateşte (175’ C ) üzeri kızarana kadar pişirilir.
Ilık şerbet, ılık baklavanın üzerine dökülür.

Afiyet olsun.
İYİ BAYRAMLAR!

|
This entry was posted on 19.12.07 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

9 yorum:

On 19 Aralık 2007 18:58 , Adsız dedi ki...

bak simdi bu buraya konur mu? off nasil da canim cekti. niyetim cuma aksami baklava yemeye gitmek, oncesinde de kebap iyi gider di mi?
afiyet olsun, iyi bayramlar tatlim
optum.
FB

 
On 19 Aralık 2007 19:51 , Mine dedi ki...

Bu tarifi yazarken seni düşündüm. Hazır annende yanındayken yaparsınız belki. Ben baklavayı pek sevmem ama bu baklavayı nasıl yiyorum görsen:) Gerçekten insanın ağzında dağılan bir tat.Afiyet olsun.
İyi bayramlar.
Herkese selam.

 
On 20 Aralık 2007 15:05 , mavimantar dedi ki...

Sevgili Mine...
Her ne kadar bu bayramı sevmiyor olsamda, gerektiği şekilde kutlanması temennisiyle...
Sevdiklerinle ve sevenlerinle mutlu - neşeli günler dilerim...

 
On 21 Aralık 2007 09:33 , Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Mine, burada marifet olan, sadece annelerin yapabildigi, incecik acilabilmesi, o yuzden ben hazir filo yufkayi katmanlarini yaglayip, ceviz dökup, Aybike'nin tarifiyle yaptim dogum gunumde hem de. Simdi de Noel yemegine gidecegiz eltime, onlara yapip göturecegim. Öyle kolay, öyle kolay ki, hem de cok guzel, midem agridi cok yemekten :)))Sevgiler, iyi tatiller...

 
On 21 Aralık 2007 10:56 , Adsız dedi ki...

Mavimantar,
güzel dileklerine katılıyorum ve ben de senin için, mutlu ve sağlıklı günler temenni ediyorum.
Sevgilerimle

Mine
...
Alp ve Ege'nin annesi,
burada da, baklava hamurları hazır satılmaya başlanmış, hatta annem de denesem mi diye düşündü, sonradan yengeminkinden yaptı ve gerçekten çok güzel oldu.
Annem bu bayrama kadar, her bayramda bütün hamurları tek tek açar ve kurutup tepsiye dizerdi ki ne kadar zahmetli bir iş olduğunu tahmin edersin. Bu seferki ona çocuk oyuncağı gibi geldi ve çok kolay artık hep yaparım diyor:)

Ah keske şu an kendi yaptığım baklavadan söz ediyor olsaydım:((

Sevgilerimle

Mine

 
On 22 Aralık 2007 09:27 , etki alanı dedi ki...

Mine hanım,
Mavi mantara yazdığınız yorumunuz çok hoşuma gittiği için ziyaretinize uğradım.Çok güzel ve huzur verici bir bloğunuz olduğunu gördüm.Birden nostalji yaratan baklava görüntüsüyle karşılaşınca,bayram kokusunu aldım.Evlerden hamur ve baklava kokusunu içime çekmek çok hoşuma giderdi.Gerçi kuban bayramının üçüncü günü çıkarım evden(kan kokusunu duymamak ve vahşet görüntülerinin kaldırılmış olduğunu düşündüğümden) ama olsun,görüntü muhteşem....
Tatlı bir bayram geçirmeniz dileği ile..
TüTü

 
On 22 Aralık 2007 20:48 , Adsız dedi ki...

Valla harikasın, baklava yapmak zor iştir. Ellerine sağlık Anneciğinin.

İyi bayramlar dilerim, şarkı çok güzel Amelie güzel filmdir gerçekten :)
sevgiler

 
On 28 Aralık 2007 22:28 , Mine dedi ki...

Sevgili TuTu,
Hosgeldiniz. Yorumunuz icin de ayrica tesekkur ederim. Sayfaninizi ben de ziyaret ediyorum. Hem eglenceli hem de ogretici.
Bayramda yazdiginiz yoruma ancak cevap verebildim. Mutlu yillar diliyorum size.

Sevgilerimle

Mine

 
On 28 Aralık 2007 22:32 , Mine dedi ki...

Sevgili Cilek,
Tesekkur ederim.Gercekten tadi da harika olan bir tarif bu.
Bu arada ben de Amelie'yi ve de muzigini cok sevdigim icin burada yer verdim.Bir sure sonra degistirecegim. Bu guzel muzikten kimse bikmasin:))

Mutlu Yillar

Mine