Author: Mine
•8.3.06


Kolay kolay yazamıyorum,bugün fırsat bulmuşken 3.yazımı da tamamlayayim.Aslında bunu yarında yazsam olurdu ama iş çıkışı gördüğüm bir olay bugünün anlam ve önemine ters düşen nitelikteydi.
Meteoroloji Ankara için sağnak yağış bekleniyor diyordu,haklı çıktı.Saat 16.30 sularinda Ulus'taydım,PTT'yle Akbank arasındaki sokaktan bulvara çıktığım anda bir adamın bağırmasıyla irkildim.Bir an için 'deli mi acaba?'diye düsündüm.Zaten bardaktan bosanırcasına yağmur yağıyor ve ben şemsiyem olduğu halde ıslanmış durumdayım.O adamda bir yandan bağırıyor,bir yandan da elindeki kırmızı desenli bayan şemsiyesini bacağına dayayıp kırmaya çalışıyordu,benimle birlikte birkaç kişi daha dönüp baktı adama. O ara zayıf,çelimsiz bir kadın ve 13-14 yaşlarında bir erkek çocuk gözüme ilişti ve ben yoluma devam ettim.Ama adamın sesi hala duyuluyor.Bir yandan küfrediyor,bir yandan da demek bu şemsiyeyi kullanmazsin ha diyordu...
Anladığım kadarıyla o sağnak yağmurda kadın yeni bir şemsiye istedi.Kocası ya eski şemsiyesini istemediği için kızıyordu ya da aniden bastıran yağmurdan korunmak için sokak satıcılarından aldığı şemsiyeyi beğenmediği için kızıyordu.
Her ne olursa olsun hiçbir kadın sokak ortasında o şekilde rencide edilmemeli.Bir şemsiye için bu kadar ağır hakaretlere maruz kalıyorsa bir kadın,gerisini düşünemiyorum bile....


KADIN
Kimi der ki kadın
Uzun kış gecelerinde
Yatmak içindir.
Kimi der ki kadın yeşil bir
Harman yerinde dokuz zilli
Köçek gibi oynatmak içindir.
Kimi der ki ayalimdir.
Boynumda taşıdığım vebalimdir.
Kimi der ki hamur yoğuran
Ne o, ne bu, ne döşek, ne köçek, ne ayal, ne vebal
O benim kollarım bacaklarım.
Yavrum, anam, karım, kız kardeşim
Hayat arkadaşımdır.

Nazım Hikmet



Gelelim 8 Mart'a....Nette biraz araştırma yaptım ve aşağıdaki yazı gözüme çarptı.


Kadınların erkeklerle eşit haklara sahip olmak yolunda verdiği savaşın temsili başlangıcı 8 Mart 1857 yılında Amerika'nın New York kentinde tekstil sektöründe çalışan yüzlerce kadının düşük ücretlerini, uzun çalışma saatlerini ve insanlık dışı çalışma koşullarını protesto etmek için grevler yapması olarak kabul edilmektedir. Bu olaylardan 52 yıl sonra Danimarka'nın Kopenhag şehrinde düzenlenen Kadın Sosyalist Enternasyonal toplantısında 8 Mart 1857 de New York'ta başlayan, kadınların haklarını kazanılması ve kadınların birlikteliği mücadelesinin her yıl Kadın Günü olarak kutlanmasını kararlaştırdılar.Kadın hakları mücadelesinde 1975 yılı büyük özellik taşıyordu. Uluslararası Kadınlar Yılı olarak kutlandı. Bu yıl etkinlikleri içerisinde Birleşmiş Milletler 8 Mart gününü Dünya Kadınlar Günü olarak kutlamaya başladı. İki yıl sonra 1977'de, Birleşmiş Milletler genel toplantısında Kadın hakları, uluslararası barış günü olarak kabul edildi.Bu kabulün altında iki temel neden açıklandı, Dünya barışının korunması, sosyal gelişim için ve temel insan haklarının kullanılması için kadınlarında eşitlik ve kendilerini geliştirmelerine olanak tanınması gereksinimi idi. Kadınlara eşit hakların verilmesinin Dünya barışını güçlendireceği kabul edildi.

Bütün kadınların,Dünya Kadınlar Günü Kutlu Olsun.Barış dolu bir dünya dileğiyle....
This entry was posted on 8.3.06 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.