Author: Mine
•14.12.08
Yarın çaya gelecek misafirlerim için bugünden kurabiye hazırladım. Yapımı kolay, malzemesi de az olunca sık sık yaptığım bu kurabiye tarifine sayfamda yer vereyim istedim. Ölçülerini kendi zevkime göre biraz değiştirdiğim bu kurabiyeyi umarım beğenirsiniz. Tarifi Gönül Candaş’ın Mutfağından kitabından…

Tarçınlı, Fındıklı Kurabiye

1 büyük margarin (250 gr.) (oda ısısında beklemiş ve yumuşamış)
5-6 çorba kaşığı şeker (asıl tarifte 2 çorba kaşığı yazar ama benim damak tadıma uymadığı için 5-6 çorba kaşığı şeker koyuyorum)
yarım su bardağı ince çekilmiş fındık veya ceviz
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu,
3,5 su bardağı un

Üzerine: tarçın ve pudra şekeri karışımı hazırlanır. (Tarifinde 3 çorba kaşığı pudra şekeri ile 2 çay kaşığı tarçın yazmakta. Ben daha fazla pudra şekerine daha az tarçın koyuyorum. Yine damak tadınıza kalmış)

Yapılışı:
Bir kaba margarin, şeker, ince çekilmiş fındık içi, vanilya ve kabartma tozu konup karıştırılır.
Elenmiş un ile kısa sürede birbirini tutacak şekilde hamur apılır. Üzeri örtülerek 10-15 dk serin yerde dinlendirilir.
Ceviz büyüklüğünde toplar yapılıp biraz yassıltılır. Tepsiye dizilip orta hararetli fırında beyaz olarak pişirilir.
Fırından çıkınca, hemen üzerine tarçın karıştırılmış pudra şekeri elenir.

Afiyet olsun.
|
This entry was posted on 14.12.08 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.