Author: Mine
•3.2.08

Amcam, dört ay önce baş ağrısı şikayeti nedeniyle, ‘herhalde kolesterolüm yükseldi’ deyip doktora başvurmuş. Muayene olduğu doktor da idrar tahlili de dahil, rutin tetkikleri yaptırmış. Sonuçta idrarında mikroskobik olarak görülen kan hücreleri tespit edilmiş. Bu kez ultrasonografi yapılmış derken, mesanesinde (idrar torbasında) kitle görülmüş ve mesane tümörü ön tanısı konulmuş. Sonra beni aradı, Ankara’ya geldi, tetkik ve tedavisine burada devam ediliyor.
Gelelim nedenine…SİGARA. Evet sigara… Amcama bunu ilk söylediğimizde inanmadı, ‘ne alaka’ dedi. İdrarla atılan bazı toksik maddelerin, bu hastalıkta başlıca neden olduğunu anlattık.

Bilindiği gibi sigara, dudak, dil, yutak bölgesi kanserleri ( farinx, larinx),akciğer, yemek borusu (özefagus), mide kanserlerine kadar bir çok organda kanser riskini artırır. Bilinen en önemli kanserojen olmasına rağmen neden üretiliyor, neden satılıyor hiçbir anlam veremiyorum. Tek sebebi para… Para vererek sağlığımızdan ve de hayatımızdan oluyoruz. Günümüzde her yıl 3.5-4 milyon insan ve her gün 10.000'nin üzerinde kişi sigaradan hayatını kaybediyor.
Sigaranın kanser haricinde sağlığımızı olumsuz etkileyen o kadar çok etkisi var ki… Bu olumsuz etkilerin, paketlerin üzerinde kocaman harflerle yazılıyor olması bile, toplumdaki içici sayısını azaltmadı. Umarım önümüzdeki günlerde, yıllarda azalır.

Gelelim amcama…En az 40 yıllık tiryaki olduğu halde amcam, bu hastalığı çıkınca bıraktı sigarayı. İlk zamanlar çok zorlandı. Ama şimdi hayatından çok memnun.

Lütfen ‘Sigara sizi bırakmadan, siz onu bırakın’
|
This entry was posted on 3.2.08 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

14 yorum:

On 4 Şubat 2008 02:02 , B5 dedi ki...

Bunu esime az önce tercüme ettim. Bir de ona biraktirabilsem. Hicbir mantikli gerekcesi yok, hala anlamis da degilim :(

 
On 5 Şubat 2008 19:01 , Mine dedi ki...

Sevgili B5,
Biliyorsun sigaranın olumsuzlukları sadece kanserle sınırlı değil. Vakit bulunca onları da özetleyeceğim. Sen o yazıyı da eşine tercüme edersin. Sevgiler

 
On 5 Şubat 2008 21:53 , reality dedi ki...

Öncelikle sigara erken bunamayı
önlüyor.Ayrıca insan beyninin daha
iyi çalışmasını sağlıyor.Zararından
çok faydası olduğunu düşünüyorum.
Bu yazımı da sigaramı tüttürerek,
büyük bir keyifle yazıyorum :)

Sevgiler Mine

 
On 6 Şubat 2008 20:35 , Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Su basimizdakiler sigarayi yasaklamayi basarabilirlerse hemde heryerde, ilk kez yaptiklari birseyi begenecegim...

 
On 6 Şubat 2008 20:54 , yaban dedi ki...

Hollandalilar da ayakli baca gibi iciyor, ne yazik ki cafelerde barlarda da sigara serbest.. pazar gunu tanistigim surinamli kadin, "ne zaman sigaranin zararlari konusunda nutuk cekilmeye kalkisilsa tum paketi icip bitirmek isterim." demisti. Zararlari bilindigi halde onlem alinamiyor ne yazik ki,..

 
On 6 Şubat 2008 21:04 , Mine dedi ki...

Alp&Ege'nin Annesi,

Mümkünse sigarayı üretmesinler bile...
http://www.sigara.gen.tr/ sitesine göz gezdirirsen, çocuklara ve gençlere yönelik taktiklerinden dolayı üretimin yasaklanmasını neden istediğimi anlarsın. Sevgiler

 
On 6 Şubat 2008 21:07 , Mine dedi ki...

Yaban,
Surinamlı kadının durumu, benim çikolata krizime benziyor. Yeme dedikçe tüm paketi bitiriyorum:))

ABD'de sigara içenlere 2. sınıf vatandaş muamelesi yapılırken, bir Avrupa ülkesinde bu kadar yaygın olduğuna şaşırmadım desem yalan olur.Sevgiler

 
On 6 Şubat 2008 21:27 , Mine dedi ki...

Sunny,
Farkındaysan yorumunu bir türlü onaylayamadım. Sonuçta bu da senin fikrin (bilimsel olarak gerçeklik yanı olmasa da)yayınlamamak uygun olmazdı. Sigara bağımlılığı insana bunları söyletiyor demek ki...Sevgiler

 
On 7 Şubat 2008 02:34 , Aybike Ceylan dedi ki...

Mine'cigim,
Cok haklisin, cok zararli sey su sigara. Annemde 20 yil icti ama 12 yil once birakti cok sukur. Amcana cok gecmis olsun diyorum, sevgilerimi gonderiyorum.

 
On 7 Şubat 2008 09:26 , Mine dedi ki...

Aybike'ciğim,
Teşekkür ederim.
Annenin sigarayı bırakmış olması çok iyi. Biliyorsun sigarayı bıraktıktan sonra akciğerlerin eski haline dönmesi 5 yılı buluyor.
Sevgiler

 
On 7 Şubat 2008 09:44 , Adsız dedi ki...

@Minecim...

Öncelikle amcana geçmiş olsun...Benim hiçsigara içen arkadaşım olmadı... ailemde de kimse içmiyor. Dolayısıyla sigara içilen ortamlarda çok rahatsız oluyorum... Çıkan yasaklar umarım bir an önce caydırıcı etkilerini gösterir. Sigara üreticileri de para kazanacak başka bir kaynak bulabilirler.

Sevgiler...

 
On 7 Şubat 2008 09:57 , Mine dedi ki...

Arzu'cuğum
Geçmiş olsun dileğine teşekkür ederim.
Eskiye göre kapalı alanlarda sigara içimi epey azaldı. Eskiden otobüs yolculuklarında ne çok sigara içilirdi. Düşünüyorum da nasıl tahammül edebilmişiz...
Sevgiler

 
On 13 Şubat 2008 11:35 , Sanem dedi ki...

Mine'cim gecmis olsun, acil sifalar dilerim.
Ben de bir bucuk sene once biraktim sigarayi, simdi kaybettigim senelere aciyorum, muhakkak etkisinin kaldigini dusunuyorum cunku.
Cok sevgiler

 
On 13 Şubat 2008 20:18 , Mine dedi ki...

Sanem'ciğim,
Çok teşekkür ederim.
Önemli olan bırakmış olman. Birkaç yıl içinde akciğerlerin hiç içmemişcesine temizlenecektir. Zararın neresinden dönülse kardır değil mi?
Sevgiler