Author: Mine
•2.5.07


Bir yakınınızın hiç kan ihtiyacı oldu mu? Kızıma, anneme, kardeşime benim kanımı verin, tanımadığım birinin kanını vermenizi istemiyorum dediniz mi? Tabi ki, sorgulama formundaki tüm soruları doğru cevaplayıp 'Bağışcı' olabildiyseniz en güvenli kan sizinki. Ama birinci derece akrabalarınıza vermemek kaydıyla!

NEDEN?
Özellikle bağışıklık sistemi zayıf olan hastalara, HLA doku grubu uygun kan verildiğinde, hastanın (kan hücrelerinden bir olan) lenfositleri, vericinin lenfositlerine karşı bir reaksiyon oluşturmazken, tam tersi olarak vericinin lenfositleri dokularda çoğalarak reaksiyona neden olur. Bu duruma Transfüzyona bağlı Graft Versus Host Hastalığı (Transfusion- associated graft versus host disease) denir. Transfüzyondan ortalama 1-4 hafta sonra belirti verir. Maalesef tedavisi yoktur. Ama kan komponentleri 25 Gy dozunda ışınlama yapılması ile bu korkulan komplikasyondan korunmak çoğunlukla sağlanabilmektedir.
This entry was posted on 2.5.07 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

5 yorum:

On 3 Mayıs 2007 11:14 , Adsız dedi ki...

aaaaa.... bilmiyordum vallahi...
4-5 defa kan vermeye gittim her defasında bir engel çıkardılar...yok damarlarınız gözükmüyor.. yok kanınız sınırda...
neyse artık olayıda öğrendim... her ay düzenli kar vermek gerekiyor sanıyorum yada en azından 3-6 ayda bir... vücudumuzdaki hücereler yenileniyormuş...
selamlar...

 
On 3 Mayıs 2007 23:59 , Mine dedi ki...

Arzucum, normal şartlarda, en erken 52 gün aralıkla olmak kaydıyla, yılda 4 kez (istenen 3 ayda bir) kan verebilirsin. Kan vermeden önce, bağışçının kan değerlerine bakmak önemli.Öncelikle bağışçıya zarar vermemek sonra da hastaya faydalı olmak gerek.
Bazı elektif ameliyatlarda, hasta kendisi için bağışçı olabilir. (otolog transfüzyon) Bir yazımı da bu konuda hazırlayıp sizleri bilgilendirebilirim.
Sevgilerimle

 
On 4 Mayıs 2007 05:57 , Aybike Ceylan dedi ki...

Mine'cigim,
Bilmedigim seyleri ogrendim sagol. Ben hic kan vermedim, mutlaka bir sekilde vermeye calisacagim. Sagol aydinlattigin icin.

Sevgilerimi gonderiyorum ve iyi haftalar diliyorum.

 
On 4 Mayıs 2007 21:10 , Mine dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
 
On 4 Mayıs 2007 21:13 , Mine dedi ki...

Teşekkürler Aybike, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana...
Aslında bu konuyu yazmamı Timur tavsiye etti. Elimden geldiğince az tıbbi terim kulllanmak kaydıyla
ilginç bulduğum konuları paylaşmak istiyorum. Merak ettiklerinize öncelikle yer veririm.
Sevgilerimle.