Author: Mine
•26.3.07

Zülfü Livaneli'nin kitabından uyarlanan Mutluluk, güzel bir film. Başlıca konusu; namus temizleme adına töre cinayetine mahkum edilen masum bir kızın öyküsü. Kitapta, tüm karekterler daha detaylı anlatılmış.Filmde ise zaman sınırlı olduğu için, biraz yüzeysel kalmış.
Bu filmi izleyince aklıma birçok soru geldi; Kim namuslu, kim namussuz? Masumiyet nedir? Cinayetle namus temizlenir mi? Genç kızları töreye kurban etmek, asıl suçlunun kim olduğunu örtbas etmek amaçlı mı?
Ve en önemlisi, 21.yy.'da ülkemde, 'Töre' diye bir kavram NEDEN var?
This entry was posted on 26.3.07 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 yorum:

On 28 Mart 2007 19:44 , Timur dedi ki...

Ben de Güldünya'yı hatırladım .
Töre cinayetine kurban giden yüzlerce kadından biri .
Beni en çok etkileyen adı olmuştu ,
"Güldünya" ...

 
On 28 Mart 2007 20:43 , Mine dedi ki...

Evet, hatırlıyorum ben de... Sokakta öldüremeyince, hastane odasında kurşunlamışlardı.Bebeğiyle bir fotografı kalmıştı geriye...