Author: Mine
•27.9.08

Bence gelmiş geçmiş en yakışıklı ve de en iyi aktörlerden biriydi. Bugün 83 yaşında hayata gözlerini yumduğunu duyduğumda birçoğunuz gibi ben de üzüldüm. Son aylarda gazetelerde akciğer kanseri olduğuna dair haberler okumuştum. Yıllar boyu sigara içtiğini de…

Geçen aylarda NTV’de ‘Iconoclasts’ adlı belgeselde Robert Redford’la beraber konuk olduğunda, Newman’ın araba yarışlarına olan tutkusundan ve sanat ve tiyatronun gelişmesi için harcadığı çabadan bahsetmişlerdi. Daha da önemlisi Newman’ın sahip olduğu Newman’s Own adlı gıda şirketi sayesinde kazandığı milyonlarca doları, - her ne kadar sağlam bir mizah duygusuyla ‘Salata soslarının filmlerden fazla para getirmesi biraz moral bozuyor’ demiş olsa da - çeşitli ülkelerde ölümcül hasta çocuklar ve yakınları için kurulan kamplara yardım amacıyla kullandığını öğrenmiştim.
10 kez aday gösterilmesine rağmen sadece bir kez aldığı Oscar’la değil, kazandığı kalplerle hatırlanacaktır Paul Newman.

Detaylar için iki link
Hole in the Wall Camps

Newman's Own





|
This entry was posted on 27.9.08 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.