Author: Mine
•5.7.08
İonna Kuçuradi’yi bilir misiniz bilmem. Geçtiğimiz aylarda yapılan bir röportajını okuyuncaya kadar adını ben de duymamıştım maalesef. Bugün başlayan YARSAV'ın düzenlediği “Kuvvetler Ayrılığı ve Yargıda Örgütlenme Özgürlüğü” konulu uluslararası sempozyumun ilk oturumununda başkanı olduğunu duyunca yargı mensubu olmadığım halde gittim.
Bilmeyenler için İonna Kuçuradi Türk Felsefe Kurumu Başkanı. Felsefeci olarak yaptığı yorumlarıyla oturuma renk kattığı kesin.
İlk oturumun konuşmacıları ise Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM) eski yargıcı Rıza Türmen (Rıza Türmen'i dinlerken çok keyif aldım), Dünya Yargıçlar Birliği (IAJ) Genel Sekreteri ve İtalyan Yargıtayı Savcısı Antonio Mura (Yakışıklı bir İtalyan, 54 yaşındaymış ama 45 yaşında bile demezdim) ve Türkiye Barolar Birliği (TBB) Başkanı Özdemir Özok ‘tu.

Detaylar için birkaç link…

Milliyet'ten, ntvmsnbc'den




|
This entry was posted on 5.7.08 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

7 yorum:

On 6 Temmuz 2008 20:19 , Adsız dedi ki...

İonna Kuçuradi'yi canlı dinlemek çok isterdim.. napalım başka sefere..

Türkiye'de yargının bağımsız olmadığını bilmeyen yok sanırım.. Bence ilk yapılması gereken yargı bağımsızlığının sağlanması ve tabii şu dokunulmazlık meselesi.. Kürsü dokunulmazlığı dışındaki dokunulmazlık meclisin saygınlığını çok zedeliyor..

İonna ablama bu konudaki düşüncelerini sormak isterdim :)

 
On 9 Temmuz 2008 18:51 , Mine dedi ki...

Timurcum,
İonna Kuçuradi yargı kadar yargıçlarında bağımsız olması gerektiğini söyledi.

'Oturum başkanı, Türkiye Felsefe Kurumu Başkanı Prof. Dr. İoanna Kuçuradi da yargının kurumsal bağımsızlığının şart olduğunu, ancak kuvvetler ayrılığının oluşabilmesi için bunun yanı sıra yargıcın da hem entelektüel hem de etik olarak bağımsız olması gerektiğini vurguladı. Kuçuradi, yargıçların kararlarını ideolojinin, kamuoyunun ya da kendi ahlak anlayışlarının etkisi altından kurtulması gerektiğini belirterek, kararların uluslararası hukuk kurallarına dayandırılması gerektiğini söyledi. Kuçuradi, işini bu şekilde yapan bir yargıcın yargı bağımsızlığına katkıda bulunacağını ifade etti. '(Milliyet)

Bu arada kürsü dokunulmazlığı konusundaki fikrine de katılıyorum.

 
On 9 Temmuz 2008 21:28 , Aybike Ceylan dedi ki...

Mine'cigim,

Yazini okumadan sana merhaba demek istedim. Nasilsin, umarim iyisindir. Bu sene gelemedik Turkiye'ye, ama seneye kesin gelecegim, gorusuruz gene. Gerci kisinda gelecegim ama 20 gun kadar, Ankaraya ugramis olsam gelirdim muhakkak. Kolyeni hala severek takiyorum:))
Cok opuyporum, simdi yazini okumaya donuytorum, kendine iyi bak.

 
On 10 Temmuz 2008 09:51 , B5 dedi ki...

Kucuradi'yi ilk bana gelen bir email ile tanimistim. Sonra NTV'de gordugumu hatirliyorum.
Yazdiklariniza katiliyorum.

ps: Beni de hala linklerden cikarmamissaniz artik... : ) Tesekkurler

 
On 12 Temmuz 2008 14:10 , Mine dedi ki...

Aybike'ciğim,
Ankara'ya yolun düşerse görüşmeyi çok isterim.Sevgiler

 
On 12 Temmuz 2008 14:11 , Mine dedi ki...

B5'ciğim,
Nerelerdesin yahu? Özlettin kendini:)

 
On 14 Temmuz 2008 18:56 , B5 dedi ki...

Yine Paris :(