Author: Mine
•29.5.08
Kitaba dair herşeyi hep sevmişimdir.Okuyanlar, okunanlar, mekanlar…
NY'da dolaşırken, Barnes&Noble'a rastlayınca da fotografını çekemeden edememiştim.
White Plains'tekinin kafesinde oturup kitap sayfalarına gömülmüştüm.


Yine NY caddelerinde isteyene 1 Dolara bile kitap var.



Hele ki Bryant Park'taki bu mini kitaplık ve parkı okuma odası gibi kullanan Amerikalıları görünce iç geçirmiştim.

Burası da Manhattan'ın göbeğindeki New York Public Library











Ama benim için Karanfil Sokak’taki Dost Kitabevi’nin hayatımdaki yeri özeldir. Yıllar boyu Kızılay’a indiğimdeki uğrak yerim, arkadaşlarımla buluşma noktam olmuştur. Randevuya her zaman biraz erken gidip raflardaki kitapların arasında kaybolmuşumdur.
En son geçen cumartesi oradaydım. En son çıkanlara, en çok okunanlara şöyle bir göz attıktan sonra yavaş yavaş tüm bölümleri gezdim.






Son yıllarda adını çok duyduğum ama henüz hiçbir kitabını okumadığım İhsan Oktay Anar’ın Puslu Kıtalar Atlası’nı aldım önce. Okumaya da hemen başladım ve kitabın ilk sayfalarında Arap İhsan’la tanıştım. (Yazarın özelliğinden biri de, her kitabında kendi ismini taşıyan bir karektere yer vermesiymiş)
Ardından Murathan Mungan’ın Kadından Kentler adlı kitabını seçtim. 16 kentte geçen 16 hikâyeden oluşan bu kitapta İzmir, Adana, Trabzon, Bursa, Amasya, Ankara, Samsun, Sinop, Afyon/Denizli, Kırşehir, Diyarbakır, Erzurum, Kayseri, Gümüşhane, Mersin, Istanbul gibi kentlerde geçen on altı öykü yer alıyor.
Ardından YKY’nın üç ayda bir yayınlanan düşünce dergisi olan Cogito’nun Osmanlılar Özel Sayısı’nı, Ankara Magazine ve DVD olarak Kraliçe Margot adlı film hediyeli HomeVideo adlı dergileri aldım.
Okunacaklar listemdeki diğer bir kitapta, geçen gün aldığım Turgut Özakman’ın Diriliş adlı kitabını unutmadan ekleyeyim.







|
This entry was posted on 29.5.08 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 yorum:

On 30 Mayıs 2008 15:50 , Adsız dedi ki...

En sevdiğim postlar her daikm kitaplarla ilgili olanlardır. Ben de dün Dost'ta idim ve dediğini yaptım :)Tüm reyonları sıkılmadan dolaştım. İnsan çok rahatlıyor. Ben de iki kitapla çıktım ama bıraksan daha alınacak bir dolu kitap var :)

Bu arada o park ne kadar güzelmiş acaba bizim ülkemizde öyle bir kitaplık yapılsa ne olur?
*Sayfaları yırtılır?
*İçine telefon yazan olur?
*Okuyanlar olur ki sayfalar çizilmemişse?...

Ama bunlara rağmen bence çok güzel olurdu gerçekten keşke olsa.

Puslu kıtalar atlasını çok önceler okudum süper bir kitaptır gerçekten. Belli bir noktadan sonra bırakamayacaksın elinden :)

Sevgilerimle süper postun için çok teşekkürler

 
On 30 Mayıs 2008 23:55 , Mine dedi ki...

Bu güzel yorumun için, asıl ben sana teşekkür ederim Çilek'ciğim:)