Author: Mine
•24.10.09
Bunca yıldır Ankara’da yaşayan biri olarak ilk kez Hamamönü’ne gittim. Eğer o sokaktaki evler restore edilmemiş olsaydı gitmekte aklıma gelir miydi bilmem. Hacettepe Üniversitesi’yle Talatpaşa Bulvarı arasındaki birkaç sokak restore edilmiş.Eski fotograflarıyla karşılaştırıldığında gerçekten güzel bir iş çıkmış ortaya. Hamamönü Sokak adını yine Talatpaşa Bulvarı’ndaki Tarihi Karacabey Hamamı’ndan alıyor olsa gerek.


Bu arada ben Ankara’da bir saat kulesi olduğunu da ilk kez görmüş ve öğrenmiş oldum.


Öğrencilere hitap eden bolca kırtasiye, kahve, cafe tarzı yerler mevcut. Trafiğe kapalı sokaklarda, restore edilmiş evlerle dolu tarihi bir mahallede yürümek keyif verdi bize. Hazır oralara gitmişken Mehmet Akif Ersoy’un evini de ziyaret ettik. Hamamönü Liva’nın bahçesinde oturduk. Bir köşede bir bayan oturmuş gözleme açıyordu. Bir gözleme sipariş ettik. Yanı sıra da benim merakım nedeniyle Osmanlı böreği’nin tadına baktık. Ankaralılar bilirler Liva Pastaneleri meşhurdur. Liva Hamamönü’ndeki şubesinde Osmanlı mutfağına da yer vermiş.


Liva'da Türk misafirperverliği örneği olarak çikolata ve şekerlemelerden oluşan minik paketler hazırlayıp ikram ettiler ki bu da bize güzel bir anı oldu.


|
This entry was posted on 24.10.09 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 yorum:

On 25 Ekim 2009 00:04 , Adsız dedi ki...

Aaaaa bende gideyim en kısa zamanda teşiekkürler tatlım sayende öğrenmiş oldum :)