Author: Mine
•14.6.08

Efe Güray Eğitim ve Spor Vakfı’nı duydunuz mu bilmiyorum. Ben, geçtiğimiz pazar günü bu vakıftan haberdar oldum.
Geçen gün, çok sevdiğim bir arkadaşım arayıpta ‘’Pazar akşamı için plan yapma, bir sürprizim var’’ dediğinde sürprizin ne olduğunu açıkçası tahmin edememiştim. Güzel bir yemek sonrası, Ankara Devlet Opera ve Balesi Sahnesi’nin yolunu tuttuk. İçeri girdiğimizde, Grease Müzikali’nin afişlerinin yanı sıra Efe Güray Eğitim ve Spor Vakfı’nın afişleri gözüme çarptı.
Gösteri öncesi Efe Güray’ı tanıtan ve ülkemizdeki trafik terörüne dikkat çeken kısa bir dia gösterisi yapıldı.
Efe Güray, 1985 yılında doğmuş.TED Ankara Koleji mezunu. Başarılı bir tenisçiymiş. 2004 yılında, Yeditepe Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi öğrencisiyken bir trafik kazasında yaşamını yitirmiş. Anne ve babası da diş hekimi olan Efe’nin ailesi, yakınlarınında desteği ile Efe Güray Eğitim ve Spor Vakfı’nı 2005 yılında kurmuşlar. Şu ana kadar 65 diş hekimliği öğrencisine eğitim bursu vermişler. Ankara Mamak’ta kurdukları spor tesisinde de tenis sporuna olan katkılarını sürdürmekteler. Bu tesiste eğitilen 58 kız ve erkek sporcudan 4’ü milli takıma seçilmiş.
Gelelim müzikalimize…Grease’in adını duymayan yoktur sanırım. Grease, Olivia Newton-John ve John Travolta’nın başrollerini paylaştığı, müzikal olmasının yanısıra romantik bir komedidir.
1998 yılında, TED Ankara Koleji Orta Kısmında okuyan bir grup öğrenci, Ankara Devlet Opera ve Balesi Sahnesi’nde bu müzikali sergilemişler. Bu öğrencilerden 30’u, arkadaşları Efe Güray anısına Efe Güray Eğitim ve Spor Vakfı yararına tekrar bir araya gelmişler. Bugün doktor, öğretmen, mühendis gibi farklı mesleklere sahip olan bu gençler, gece gündüz çalışmışlar ve harika bir gösteri hazırlamışlar. Performanslarıyla profesyonellere taş çıkarttılar. Hatta sahneye üstü açık (model ve yılını bilmediğim) eski bir arabayı da getirdiler ki bravo dedim:)
Gecenin sonunda teşekkür ödülleri verildi. Bu gösterinin hazırlanmasındaki desteğinden dolayı, Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Lemi Bilgin’e ödülünü, meslektaş olmaktan gurur duyduğum Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Genel Başkanı Prof. Dr.Türkan Saylan verdi. Hem Türkan Saylan hem de Türkiye’nin ilk kadın Danıştay Başkanı Füruzan İkincioğulları birer konuşma yaptılar. Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’e teşekkür mahiyetinde olan konuşmalar çok anlamlıydı.
Beni çok mutlu eden bir teşekkür de, bu gösterinin mutfağında görevli olan teknik ekibinde sahneye davet edilip alkışlarla teşekkür edilmesiydi ki, ilk kez karşılaştığım bir durumdu.

Kısacası duygu yüklü ve güzel bir geceydi. Sevgili Efe’nin aramızdan çok erken yaşta ayrılmış olması yürek burkan bir durum. Ama ailenin çocuklarının adını yaşatmak üzere başlattıkları , övgüye değer bu girişimin desteklenmesi gerek diye düşünüyorum.
İlgilenenler için

Efe Güray Eğitim ve Spor Vakfı
Cinnah Cad. 37/4 Kavaklıdere Ankara
Tel: 441 23 83
|
This entry was posted on 14.6.08 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

7 yorum:

On 17 Haziran 2008 13:46 , Adsız dedi ki...

bence varlıklı aileler için çok güzel bir örnek ..
aslında vakıf kurmak için zengin olmak da şart değil , önemli olan doğru bir amaç etrafında toplanabilmek ..

müzikali kaçırdık , biz de dvdsini izleriz :)

 
On 14 Ağustos 2008 23:37 , bahadır tanrıverdi dedi ki...

ben de bu vakıftan burs alıyordum fakat diş hekimliğine ısınamadığımdan dolayı sınıfta kaldım dolayısıyla da bursum kesildi ama onlara asla kızmadım çünkü çok güzel bi dönem geçirmiştik beraber hatta hala bana verdikleri motoru kullanıyorum şimdi diş hekimliğine ısındım ve sınıfımı geçtim mezun olup iş hayatına başladığımda ben de böyle bi çaba içerisinde olucam...

 
On 14 Ağustos 2008 23:55 , Mine dedi ki...

Hoşgeldin Bahadır,
Yorumun için teşekkürler.
Sınıfını geçmene çok sevindim. Derslerinde ve sadece iş değil tüm yaşamın boyunca başarılı olmanı temenni ederim.

 
On 17 Şubat 2009 18:36 , Adsız dedi ki...

Merhabalar
Blogunuza tesadufen rastlamış olmakla birlikte bu müzikalin oyuncularından biri olarak degerli yorumlarınız icin ekibimiz adına cooookk tesekkur ederim :)

 
On 17 Şubat 2009 22:19 , Mine dedi ki...

Sevgili Adsız,
Yorumun ve katkın için asıl ben teşekkür ederim.

 
On 20 Nisan 2009 02:16 , Yaman Güray dedi ki...

İnternette Efem adına gezinirken rastladım sitenize. Yorumlarınız çok güzel=) gerçekten de mükemmel bir akşam geçirdik... Herkese çok teşekkür ederim

 
On 20 Nisan 2009 20:09 , Mine dedi ki...

Hoşgeldin Yaman,
Asıl ben sizlere, Efe'nin tüm ailesine ve yakınlarına teşekkür ederim.