Author: Mine
•21.10.08
Bu haftasonu ağır misafirlerim vardı ne zamandır beklediğim. Cumartesi gündüz hazırlanmakla geçti. Akşam olunca, Ankara bir şantiye şehri olduğundan misafirlerimin gelmesi biraz gecikti. Yanlış yollara girip neredeyse İstanbul’a gideceklermiş ama yardımsever vatandaşlar sayesinde yolu da evi de buldular. Çok güzel bir akşam geçirdik. Sohbet sohbeti açtı ve saatler nasıl geçti anlamadık. Uzun zamandır evim bu kadar şenlenmemişti.

Misafirlerim için hazırladığım ikramlardan biri elmalı pay olunca tarifini yazmamak olmazdı. Daha önceden Çilek’e sözüm vardı, tarif yazacaktım. Hazırlarken fotografını da çektim ki Çilekcim yaparken zorlanmasın.




Elmalı Pay
Hamur için gerekli malzeme:
125 mg margarin,
1 çay bardağı toz şeker,
1 yumurta,
3 çorba kaşığı süt,
aldığı kadar un,
yarım paket kabartma tozu (ben 1 paket kullanıyorum)
1 paket vanilya

Üzeri için:
3-4 adet elma,
1 su bardağı kıyılmış fındık (ben ceviz kullandım)
yarım kahve fincanı toz şeker,
1 paket vanilya,
1 tatlı kaşığı tarçın ( bana göre bu miktar fazla, önce çay kaşığı ile deneyip az gelirse artırılabilir)

Yapılışı: Tart hamurunu hazırlamak için, tüm hamur malzemesini kulak memesi kıvamı alana kadar yoğurun. 15 dk dinlendirin. Tart kalıbını yağlayın, hamuru kalıba boşaltın.
Üzerine kabukları soyulmuş elma dilimlerini birbirinin üzerine gelecek şekilde dizin. Fındık-tarçın-toz şeker-vanilya karışımını elmalarınüzerine serpin. Önceden ısıtılmış 175’C’lik fırında hamur ve elmalar hafif kızarana kadar pişirin. AFİYET OLSUN.

NOT: Bu tarifi kızkardeşimden aldım. Benim tart kalıbım olmadığından borcamda yapıyorum, gayet güzel oluyor.

|
This entry was posted on 21.10.08 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

6 yorum:

On 21 Ekim 2008 23:17 , Pilli Petro dedi ki...

ellerine sağlık pek güzel görünüyolar :)

ohh be Mine geri döndü :))

 
On 21 Ekim 2008 23:21 , Mine dedi ki...

Teşekkürler Bekriyacım,
Umarım artık yazabilirim.
Sevgiler!

 
On 22 Ekim 2008 11:06 , yaban dedi ki...

hmm pek nefis,
margarin yerine ayçiçek yağı kullanılabilir mi acaba? onun yerine şu, bunun yerine öteki derken benim uygulamalarım zaten orijinal tariflerden bir hayli uzaklaşıyor.. :)

 
On 22 Ekim 2008 22:57 , Mine dedi ki...

Yaban'cığım hiç denemedim. Belki sen denersin. Beğenirsen paylaş bizimle.
Sevgiler

 
On 31 Ekim 2008 02:54 , Adsız dedi ki...

Hic denemedigim bu tarifi bu haftasonu denerim, zira bir dolu elma hala dolapta duruyor. Benim dolapta oyle bir sey ki, aylarca dursun bozulmuyor. Eminim o dort bes elma iki aydir ordadir. Yesil elmadan olur di mi bu tart?

sevgiler cok
S.

 
On 1 Kasım 2008 10:52 , Mine dedi ki...

Yeşil elma eğer tatlı ise niye olmasın?
Sevgiler S. :)